All about numbers

För att få lite struktur. En lista på mitt liv då och nu. För att få lite struktur men mest för att fördriva tiden medans jag väntar på att få energin för att duscha inför kvällens middag.

1- antalet vinflaskor jag har kvar sedan resan. Det är ett rosévin som jag inte vågar smaka än, eftersom jag misstänker att det är lika äckligt och vidrigt som de andra två var...
2- Antalet lediga dagar jag har att se fram emot. Lördag och söndag.
3- Det ungefärliga antalet veckor jag har på mig att fixa det som ska fixas innan Flytten.
4- antalet kära kära sambos jag nu flyttar ifrån för att skaffa nya. Jag har fler men fyra är det antalet jag kommer sakna mest.
5- Antalet gånger jag känt lukten av min egen fotsvett idag. Jag svettas nästan aldrig om fötterna, men nu har jag inte pallat byta strumpor sedan jobbet och det spelar nog in en del... Inte hallon mina vänner... inte alls
6- Well... sex... ett ganska bra nummer i allmänhet liksom. Även antalet ciggaretter jag förbrukat idag. Det går utför. Men det var ju så mysigt. Snart ska denna ovana bort.
7- Antalet kompisar jag måste hälsa på i huvudstaden igen. Snart.
8- Antalet gånger jag svor över våra praktikanter på jobbet idag.
9- Så gammal jag var när jag först kom till denna lilla akademikerstad jag snart kommer lämna.
10- antalet väskor/påsar fyllda med kläder jag måste flytta innan helgen är slut. Ja det är alltså BARA kläder. Jag hatar att erkänna det men typisk tjej är jag nog i alla fall. Har en massa, massa kläder, men ALDRIG något att ha på mig...
11- Mitt hatnummer. Bredvid 17. Det går liksom inte att dela med någonting. Man bakar aldrig elva kakor. Man bjuder aldrig 17 pers på middag. Det funkar inte. Det gör ont i mig. Aj
12- Antalet dagar jag nu jobbat i streck. Man tycker ju att jag kanske gjort mig förtjänt av mer än två ynka lediga dagar, men ICKE!
13- Antalet minuter jag har på mig att duscha, sminka mig, välja kläder etc. Jag kommer bli sen... för "ovanlighetens" skull
14- antalet gånger jag har flyttat i mitt liv. 14 gånger på dryga 20 år. Det är en del...

Idag har jag och Ponduskvinnan pratat och haft trevligt tillsammans. Hon var fantistiskt bakfull. Hade jag varit en man eller lesbisk hade jag nog varit kär i henne. Men så roligt ska vi inte ha det. Jag är ju trots allt kvinna. Och inte mer lesbisk än min bror. Men det kanske hade underlättat om livets lott föll annorlunda. Det är bara att gilla läget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0