"...but let's not talk of love or chains and things we can't untie..."

Ännu en mardröm inatt. Sömntimmar-1,5.

Inatt beslutade jag mig för att sova hos föräldrarna. Jag känner mig lite tryggare här. I den gula soffan, med mamma och pappa i rummet intill. Syster som sagt att hon gått och lagt sig, fastän jag vet att hon har lampan tänd och sitter och pratar med kompisar på datorn. Hunden ligger på mina fötter, och jag dricker té. Jag är supertrött, men vågar inte gå och lägga mig än. Jag hoppas att jag kommer kunna sova inatt, men går det inte, vill jag inte bli besviken riktigt än. Bara lite till i tryggheten och lugnet.

Imorgon har jag sovmorgon för första gången på två veckor. För hoppningsvis sover jag igenom hela.

jag pratar med joe på msn. det känns tryggt. pratar pengar. jag måste låna närmare 10 000 av mamma och pappa. det är en ENORM ångest. joe försöker peppa mig. Det känns bra att ha henne som peppar. Som vill att jag ska dit. Big Red är också peppad. hon säger det hela tiden. Jag vill bara att du ska veta att jag är så himla taggad! Fatta kul vi kommer ha det!



Hunden snarkar. TV:n är på. En dokumentär om en ikon. En bardomsidol. Kvinnan som fick mig att stå framför spegeln och låtsas att jag kunde prata franska. Isabelle Huppert. Fina, fina Isabelle.



Kommentarer
Postat av: Anonym

vet du jag har också svårt med mardrömmar. ofta kommer dom när jag är ledig dagen efter och har långa mornar och svårt att skaka av mig ångesten. mardrömmar känns som något som tillhör barndomen men usch vad dom kan vara verkligen och spela spratt med en!

2008-08-26 @ 00:31:23
URL: http://www.skallet.blogspot.com
Postat av: Miriam

shit jag skrev precis ett blogginlägg som hette insomnia, för jag har inte kunnat sova på flera nätter och är så sjukt trött att jag nästan somnar nu. men vet att jag inte kommer kunna somna inatt heller.. vad konstigt ändå, men hur blir man av det?

2008-08-26 @ 21:11:35
URL: http://ingridmiriam.blogspot.com/
Postat av: a.

knark?

det blir nog en ond cirkel. en självuppfyllande profetia. är jag orolig för att jag kommer sova illa, ligger jag och spänner mig ergo; ingen bra sömn inatt heller. men hur man blir av med oron? inte en aning? Knark?

2008-08-26 @ 22:41:21
URL: http://sheshep.blogg.se/
Postat av: F

Åh, Huppert! Huppert! Och du... kan du inte låna 10000 och komma hit istället? Jag ska försöka ha tid med dig. Jag saknar dig snäckan.

2008-08-26 @ 23:42:55
URL: http://fridensliljor.blogg.se/
Postat av: nora

man kan ju typ inte sova bra förrän man slappnar av. så det är ju det som är problemet. att slappna av. att inte tänka. tänka på om man kommer sova gott eller om man kommer vakna av mardrömmar. det är assvårt. hursomhelst tror jag också att du kommer få det asfett i dublin och jag ångrar lite att jag inte flyttat utomlands än... men stockholm är också fint i all sin enkelhet. sov gott, jag tänker på dig!

2008-08-27 @ 00:16:47
URL: http://kanskeenhund.blogg.se/
Postat av: a.

M:elle F: Jag saknar dig fantastiskt mycket också. Och förr eller senare kommer jag ju till stockholm. Alla som känner mig vet att det bara är en tidsfråga...



nora: Du är så klok och har så rätt, men det är svårt. Pratade med min fulla psykolog-granne idag. Han klappade mig på ryggen gav mig en kram och sa: "men duuu.... du vet att man sover som en stock av alkohol.."



jotack... jag har erfarit detta..

2008-08-28 @ 23:23:07
URL: http://sheshep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0