"Jag antar det finns nån Du skulle ringa om jag inte fanns."

S: JC. Saknar du henne?
a.: Ja. Ibland ganska mycket.
S: Ja hon är en bra person att ha i närheten.
a.: En av de bästa.
S: Saknar du henne lika mycket som du saknar V?
a.: Jag saknar inte V.
S: Inte?
a.: Vad skulle jag sakna tycker du?
S: (Tystnad. S tar några bloss på sin cigarett)...jag vet inte... Jag bara tänkte att det vore inte så konstigt...
a.: /Tystnad. a. tar något bloss på sin cigarett) Det finns ingen anledning att sakna något som inte funnits. Det är bättre att längta efter det som komma skall.
S: Vad är det som ska komma? Och med vem?
a.: Det vet jag inte. Men jag längtar.
S: Du är en mycket märklig människa, a. Mycket smart, begåvad, mystisk och märklig. Och ibland på gränsen till sjuk i huvudet.
a.: Jag vet.
S: Jag gillar det.
a.: Jag vet det med. (En begrundande tystnad) Jag är i alla fall inte autist.
S: Som jag menar du?
a.: Nej jag tror inte Du är autistisk. Men det hade förklarat en del.
S: Ja det har du nog rätt i. Rök upp nu, så köper vi en drink och går och dansar med de jobbiga jävlarna där inne.

Kommentarer
Postat av: F

Hahaha!

2008-08-19 @ 20:05:44
URL: http://fridensliljor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0