The Diva Dance

...fast du har ju inte följt med ut på länge. Du är liksom aldrig ledig, kan du inte hänga med ut ikväll?

Jo, jag är ledig imorgon, så jag kan i princip sova hur länge jag vill, vara hur bakis som helst, men jag har ingen lust. Jag fattar att folk går ut och festar så fort de har en ledig morgondag. Jag brukar själv vara en av dem. "Passa på" liksom. Men då ligger man där. Helt deckad på sin lediga dag. Sover bort halva och har bakis-ångesten resten av den återstående dagen.
Ibland passar det, idag gjorde det inte det. Jag sov en och en halv timme inatt pga av extrema mardrömmar, och har jobbat åtta timmar. Jag orkar verkligen inte hänga med ut. Sorry, men nu är jag verkligen helnöjd med min fixade film, påse med ostbågar, mina vattenflaskor, duntäcket och kuddarna. Och morgondagen har jag ju faktiskt kvar. Min fina lediga dag, som inte förstörs av nattens gärningar. En soffpotatis? kanske, men jag har förlikat mig med tanken, och ikväll trivs jag bra med att bara "tjocka".


Kommentarer
Postat av: nora

jag tycker det är modigt att våga stanna hemma, att inte bara följa med för att man borde. hopas allt är bra med dig sötis, jag har fått jobb och mår bra men känner mig något lost. puss!

2008-08-10 @ 13:04:36
URL: http://kanskeenhund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0