free your mind

Idag har jag hetat "feminin". Eller stereotypen av i alla fall. Min resfeber har slagit till och denna gång yttrar den sig lite halvt märkligt. Eller kanske inte så märkligt när man tänker på andras förväntningar av min resa. Jag säger till mig själv att jag inte blir påverkad och att jag kommer ta det som det kommer, men det klart man börjar tänka...
Hur som helst slutade jag jobba tidigt och gick och köpte dagens tjejsaker. Eller de sakerna som får mig att vara den mest tjejiga av min bekantskapskrets. I alla fall idag.
Ny hudcreme.
Vax.
Deo.
Mascara.
Ögonpensel.
Nagellack
Skjortklänning.
Punkt nummer två på min inköpslist är precis avverkad. Det var inte så farligt. Att ta bort den generande hårväxten på ett så pass efektivt och halvpermanent sätt kändes säkrast. När jag gick på salong var det någon annan som gjorde det, och det var ju helt lugnt. Hon var ju ett proffs.
Jag var livrädd. Mina händer skakade något så fruktansvärt. Men som sagt. Inte så farligt. Om man bara spänner huden hårt går det riktigt smärtfritt. Hyfsat smärtfritt. Det värsta är sekunderna före när man vet att snart kommer det. snart, snart. Men ha! Nu är jag lite stolt. Och sitter utan underkläder under min klänning bara för att jag lever i illusionen av att jag ser ut som jessica olérs. Oroa er inte. När jag lämnar hemmet kommer min kroppsdelar vara täckta av tyg. Men det tar emot. Så fruktansvärt varmt...

Jag hade en allvarlig diskussion med Tuffs på jobbet om hans homofobi. Han sa att han inte brydde sig om två tjejer, men när det är två killar tycker han det är motbjudande. Jag frågade varför. Han sa att det var onaturligt och att det stod i Bibeln. Gud har sagt att det inte är okej. Jag tänkte att Han i så fall inte var min Gud.
Jag frågade Tuffs hur han kan vara så inkonsekvent att han accepterar lesbisk kärlek men inte det motsatta. Han började prata om ett sexuellt övergrepp i barndomen. Jag sa att jag led med honom och gav honom en kram.
Jag skulle kunna bryta fingrrna av dem varenda dag de är i livet, och det hade varit värt det.
Jag hoppades innerligt att han fortfarande pratade om pedofiler och inte gått tillbaka till huvudämnet för vår diskussion.

Jag ska ha middag med V ikväll. Vi ska planera resan. I övermorgon gäller det.

Nu ska jag träffa 3 och GG. Igår jag jag och 3 på middag hos GG och hans flickvän. I lördags spenderade GG 15 minuter med att massera mig och pilla mig i håret. Jag blev lite avundsjuk på GGs flickvän som får njuta av det varenda dag. Men det förtjänar hon. Fast ibland surar det sig när jag kommer på att jag faktiskt inte är helt oförtjänt av det heller...

Kommentarer
Postat av: F

Tack för att du så generöst delar med dig av din ickehåriga kropp. Strunta i det där tyget vettja! Lufta och ha det skönt!

2008-07-29 @ 15:17:39
URL: http://fridensliljor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0