World of it's Own

Dagen efter gårdagen. Inte så farligt egentligen om det inte var för att jag är så trött och tung. Trött efter natten, tung efter den tillhörande bakisfrossan tillsammans med Vänninan.
En lång diskussion;

-Man mår egentligen bäst när man äter något lätt men ändå salt, såhär dagen efter.
-Ja vet, en gång åt jag en stor god och saftig grekisk sallad och kände mig som prima liv efteråt.
-I KNOW! Sushi är typ det bästa! Det är kallt, man blir lagom mätt och soja är ju salt. Vi kan ju dricka cola till, för det är jag i ett sjukt behov av.
-Japp cola är bra. Sushi med.
-så...?
-så...? McDonald's eller?
-Precis min tanke!

Eftersom sötsuget kommer som ett brev på posten efter att man tillfredsställt saltbehovet fick det ju bli godis också. Sedan kände man hur illamående man var. Inte av gårdagens alkoholkonsumtion, utan av det man precis matat i sig. Klyftigt.

Gårdagen fortsatte i alla fall i veckans tema. Pepp! Jag pratade mycket om Dublin med Big Red och planerade och skrattade. Sen kom J tillsammans med brodern och Liam. Härligt! Jag fick inte prata så mycket med J men det var förståligt. Förhoppningsvis blir det mer av den varan på lördag.
Miranda blev fyllesentimental.
-Du ska stanna med mig. Vart jag går går du! Hur ska jag klara mig utan dig?
Jag antar att hon glömde bort att hon klarat sig hyfsat bra utan min konstanta närvaro i snart två år. Men det var fint.

Om tre minuter ska jag upp två trappor och hjälpa Brorsan och Den Allvarlige Festaren att laga mat till 100 pers. Hamburgare igen. Såklart. Om två minuter nu... Jag sitter fortfarande i handduk och blött hår. Oops!

Kommentarer
Postat av: F

Jag blev helt rörd när du ringde igår. Jag ville bara säga det. I love you.

2008-07-13 @ 14:13:37
URL: http://fridensliljor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0