"...no more merciful beheadings. And call off Christmas."

Inatt drömde jag om Frankrike. Om hur jag vandrade gatorna fram med munter dragspelsmusik i bakgrunden. Håret var i kort page med en kort lugg. Jag ledde en gammal damcykel, smålog och kisade mot solen. Det var lite dans i mina steg. Det var inte förrän jag vaknade som jag fattade att jag drömt att jag var Amelie.



Nej, jobbet idag var faktiskt inte roligt alls. Inte som igår. Igår var en bra dag. Idag var jag jättetrött hela dagen. Lättirriterad och otålig. Vår nuvarande praktikant är femton år. Lika gammal som min lillasyster. Femton. 15. Hon är jätteduktig och inte alls som den typiska 15-åringen, men jag börjar ändå tänka. Vad jag är glad att jag inte är kvar i den åldern. Vad jag är glad att allt "hitta mig själv" krånglet är över. Den personliga osäkerheten som genomsyrade samtliga ungar i högstadiet. Nuförtiden kommer visserligen andra problem som inte fanns på kartan då. Relationerna med andra har blivit krångligare, men nu har man i alla fall koll på sig själv. Hyfsat i alla fall. Jag har ett ganska bra hum om vad som gäller..

"Det är kvavt och båser. Mycket" tänkte jag när jag gick mot cykeln efter jobbet. "Detta kommer betyda två saker; det kommer att åska senare ikväll, och jag kommer svettas som stekt bacon på väg hem"

Än så länge har jag inte haft fel.

Kommentarer
Postat av: L

Nytt blogg, nytt liv.

Nya tider, nytt blod.

2008-06-19 @ 23:43:16
Postat av: Fanny

Det finns en ny Tatou film, Priceless. find it, see it.

och du, jag saknar dig. puss

2008-06-21 @ 01:12:51
URL: http://fanny.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0