I promise that I run away with you




Som sista låt idag spelade vi Just like heaven med The Cure på jobbet. Det kändes så himla passande. Och så hittade jag denna mysmassa till cover när jag letade lite. Och trots att fransyskan hatar Katie Melua kan jag inte låta bli att tycka att hon är ganska mysig.

Det är fortfarande kallt ute. Jag undrar lite hur kallt det är hemma. Svägerskan smsade igår. Hon och 3 kommer och hämtar mig på flygplatsen när jag landar. Den Otippade sa att han kanske skulle med. Jag och Elle satt uppe häromkvällen och pratade om honom. Om diverse kakburkar och min fobi för förhållanden. Någon dag ska jag gå till botten med den. Men i kväll ska jag dricka vin. Massor med vin. S, eller Den lilla Holländskan som Elle kallar henne har sin pojkvän på besök hela veckan. Och imorgon blir det allt trängre.

Ikväll kommer jag bli berusad med mina fina vänner jag är lycklig nog att bo med och imorgon är det min day off. Klockan två ska jag sätta mig på en buss till flygplatsen. Ta en kaffe. Känna mig lite behagligt snygg och resevan. Titta på flighternas avgångstider och ankomster. Titta på familjer som möts. Kära som återförenas. Nya som anländer, gamla som åker. Avsked och återseende. Lycka och sorg. Och mitt ibland denna virrvarra kommer jag helt plötsligt se min systers röda hår, min pappas smilgropar och känna lukten av mamma, som alla tre kommer spendera en långhelg här. Med mig.

Kommentarer
Postat av: joanna

jag gråter ALLTID på flygplatser. alltid!

2008-11-13 @ 08:14:48
URL: http://www.skallet.blogspot.com
Postat av: signe

astrid! jag funderar på att flytta till dublin i vår. Rekommenderar du? :)

2008-11-17 @ 11:12:38
URL: http://kanskeenhund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0