Make the sweat drip out of every pore

"Anonym" har rätt. Det har varit dåligt med uppdateringar. Så här kommer de. Dag för dag. Eller nästan i alla fall...

Tisdag 28/10
På jobbet fick vi höra att James pojkvän dött under natten. Han jobbade som vanligt, men man såg att han slokade som en vissen blomma. Han gick i sina egna tankar och när vi lunchade tillsammans satt han tyst och fick tårar i ögonen när han räkade nämna Den Bortlidne. Hans familj är inget stöd till honom eftersom han föräldrar jobbar utomland, och Den Bortlidnes familj accepterade aldrig deras sons och broders homosexualitet och behandlar James sorg med tystnad.

Torsdag 30/10
Dagen innan. Outfit inhandlades. Ett besök på Agent Provocatuer fick min plånbok att banta ner sig märkbart och efter en tur i "Kapernaum" var jag redo. Bring it on!

Fredag 31/10
Dagen D. Jobb till sex och sedan skynda hem. Lyda kom vid åtta tiden. Halloween är större här än nyårsafton. Redan på väg hem från jobbet smälldes raketer och folk hoppade omkring i sina kosymer och dansade och sjöng. Vi hade inte tid för middag vilket resulterade i århundradets dunderfylla. Jag lärde mig en färdighet i att få främmande män att bjuda mig på drinkar (Hela kvällen gick på en hundralapp för mig, men jag drack för betydligt mycket mer...). På Stället Vi Alltid Är På träffade vi två präster och en humla. Humlan följde glad i hågen med fransyskan hem medan jag, S och Lydia stannade kvar med prästerna och Lydias "Mr Right (Now)". Efter mycket övertalning från alla håll och kanter (lyckad och misslyckad) begav sig jag och S hem. Gick i höga klackar och piskande regn i en timme innan vi hittade en ledig taxi fem minuter från vårt hus. Den tog vi. Taxichauffören skrattade åt oss. Vi skrattade åt honom när han sa att den bästa kostymen han sett inatt var Jokern från Batman. Jag var så full. Och inte alls överraskande nog försov jag mig till jobbet dagen efter.

Lördag 1/11

November.

Kom som sagt försent till jobbet. Jättebakis och utan varken kaffe eller frukost i magen fick jag bita i det sura äpplet. Eller i detta fall i den sura franska chefen. Fast jag bet henne inte. Trots att hon hade förtjänat det. Men efter en bakislunch som hette Duga kändes det bättre.
Joe kom hem på middag. Hon och S lagade mat. Jag och fransyskan beställde pizza för att bota oss själva. Jag var bakfull och asocial hela kvällen.Det var längesedan jag mådde så dåligt av alkohol, men å andra sidan brukar jag inte gå ut så hårt om jag jobbar dagen efter. Halloween fick vara undantaget. Jag gick och lade mig redan klockan tio. Kollade på en film och somnade.

Måndag 3/11
Elle anlände. Huset är fyllt igen. Äntligen. Rummet bredvid mitt är bebott.
Vi gick till Dakota på after work, eller after flight i Elles fall. Tog en taxi hem. Kollade på G.G på Elles rum. Åt lösgodis hon hade med sig till oss och sov i samma säng. Det var mysigt.

Tisdag 4/11
Ledig. En dag med Elle. Shopping på stan. Fixa på banken. Ännu mer shopping.

Torsdag 6/11
 Jobbade sena passet. En bra dag, förutom världens jobbigaste stängning. Kom hem trött och irriterad. Drack vin och mådde sorgligt nog bättre. Vardagsalkoholismen är ett mycket, mycket litet steg härifrån... Speciellt eftersom jag i skrivande stund sneglar på Elles vinglas och tänker att det skulle sitta fint med ett eget...

Fredag 7/11 (idag)
För första gången sedan jag började jobba har jag en ledig fredag.
För första gången sedan jag började jobba har jag en ledig lördag.
För första gången sedan jag började jobba har jag två lediga dagar i rad!
Jag och Elle spenderade antagligen årets hittils sämsta och mest mispeppade förmiddag och eftermiddag tillsammans på två banker, mitt jobbs kontor och Tax Office och lyckades inte betala hyran för det. Men skitsamma. Ikväll är det fest och det betyder att det där vinglaset jag är lite småsugen på nu ska tappas upp. Det är hög tid...


Kommentarer
Postat av: nora

så snart jag fått ännu mer pengar och ledigt från jobbet! men som du märker är jag inte så svår att övertala :) kraam

2008-11-08 @ 11:02:50
URL: http://kanskeenhund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0