Här fanns bara vildgräs

Idag har varit lite av en miserabel dag. Det har regnat och regnat och jag och E var ute på stan och försökte hålla modet uppe, men E var trött och jag var förkyld så vi gav upp ganska fort. Vi åkte hem och parkerade oss i soffan. Tände en brasa (E försökte, jag tittade på), gjorde i ordning lite fika och började lyssna på Kristina från Duvemåla och Chess. En liten smak av Sverige. Det var fint. Att höra alla sånger igen. Att minnas gamla sång och röstlektioner. Sessioner av tragglande och pekpinnar. När jag stod och tragglade inför min lärare. Tänjde och tänjde på mina stämband tills jag kom upp i första sopranen utan att det sprack eller lät ansträngt. Skalorna, sångerna, diciplinen. Det är fina minnen.

E och fransyskan är i köket. Jag anar matlukt bakom min täppta näsa. Någonting med pitabröd skulle det bli idag. Och broccoli tror jag. Jag har inte ätit kött sedan jag kom hit. Eller jo, en gång, men det är den enda. Det blir så i ett hus med vegeterianer. Man äter tillsammans och har gemensamma skafferier. Varför skulle jag köpa kött? Jag behöver det inte. Jag kommer ihåg mina fyra år som vegeterian. Jag kommer ihåg chocken magen fick när jag gav den kött för första gången på så länge. Jag kommer ihåg en hel vecka som spenderades på toaletten. Haha. Jag var nog ganska otaktisk i min tillbakagång till köttätare. Det var inte helt smärtfritt.

Jag trodde inte att det skulle kännas så här lätt. Joe har hela tiden förvarnat mig. Håll Dig sysselsatt så håller du hemlängtan borta. Jag känner ingenting. Eller jo det klart jag tänker på dem där hemma. Jag blir lite ledsen när jag får foton skickade till mig. På de därhemma som åker iväg tillsammans och så är jag inte med? Det känns konstigt. Men jag har inga problem med att somna om kvällarna. Inte på grund av saknaden i alla fall. Det gör ont att veta att syster min är ledsen därhemma, men det gör mig glad att jag bara varit här i fyra dagar när mamma ringde och berättade att familjen bokat resa för att komma och hälsa på i november. Jag tröstar syster min med det. Snart ska vi få kramas Du och jag. Hon säger att hon vet men att hon saknade mig på söndagmiddagen. Det gör lite ont... Men annars. Fan vad bra jag trivs ändå.
Och snart kommer Elle hit. Tre och svägerskan ska också hit. Övertalningen är på g. Och Chin kollar på biljetter. V hörde av sig och sa att han kommer till mig nästa löning. Det får han göra om han vill. Jag känner mig hyfsat likgiltig. Men det vore kul att träffa honom igen. Resor verkar vara vår grej.
Nu är maten klar. Vi är så duktiga. Eller haha. E är duktig i detta fall. Jag har inte lyft ett finger. Men jag får väl ta disken så det jämnar nog ut sig. 
Ikväll ska vi "fira" att S inte är här genom att göra allting vi inte kan göra när hon är här. Det innebär skräckfilmer. Jag har köpt vinägerchips och E köpte choklad. Det kan nog bli bra detta....
 

Kommentarer
Postat av: Miriam

JÄVLA FREAK!! Har du snott MIN bild till din rubrik eller?? Det är faktiskt Copyright: Miriam the man på den!! Så det så!

2008-10-04 @ 14:36:22
URL: http://ingridmiriam.blogspot.com
Postat av: a.

mouhahahaha!!!!!!!!!

2008-10-04 @ 15:19:21
URL: http://sheshep.blogg.se/
Postat av: Miriam

hååå du! men erkänn att jag är mästerfotografen nummer ett! och så måste du länka och skriva ett tackbrev och nämna mig och alla mina ovärdeliga egenskaper som fotograf, vän och medmänniska i nästa inlägg! DET DU!

2008-10-04 @ 17:23:43
URL: http://ingridmiriam.blogspot.com
Postat av: a.

ålrajt!

2008-10-04 @ 19:58:54
URL: http://sheshep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0