right through you

Jag hör fransyskan i dörren. Hon har varit på dejt. Jag tror det gick bra. Eller det brukar det väl göra när man kommer hem så här sent? Ah, dessa män... Vi har stora diskussioner här i huset på Shandon. Hur man ska bete sig, hur HAN ska bete sig, vem man ska välja, vem man ska undvika, hur man ska undvika, utnyttja, lämna och hämta. Det är ett träsk det där...
S åker till sin kille i London imorgon. Kommer hem på måndag igen, och lämnar mig, E och fransyskan åt våra egna öden denna helg. Min andra helg i denna stad.

E och jag försökte oss på att tända eld i den öppna spisen i vardagsrummet (vågar fortfarande inte riktigt i sovrummet), men det gick på röven. E:s X hade någon taktik, men hon kunde inte. En sak till som är bra med män. Det vi inte kan, kanske de kan fixa. Tyvärr hade inte E givit någon uppmärksamhet till denna konstart så vi fick vackert och snällt sitta och titta på papper som brann och kol som hatiskt och självbelåtet skrattade oss i ansiktet utan att brinna det minsta.

Det var kallt idag. Och inatt kommer jag nog både frysa och snarka. Jepp, jag är förkyld. IGEN.

Kommentarer
Postat av: Elle

är det på grund av risken för förgiftning eller för att du e rädd att du ska brinna inne?

2008-10-10 @ 16:28:19
URL: http://reflektionutifran.blogg.se/
Postat av: a.

det första. Mammas oroliga varningar ringer i mina öron

2008-10-11 @ 19:36:51
URL: http://sheshep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0