Green means GO!

Söndag. B-Day! Jag är fantastiskt bakfull och glad. det är ju trots allt min dag. Familjemiddag med en fantastisk huvudrätt och en tårta syster bakade med mycket kärlek och omsorg. Mycket presenter. Fina. En kamera...
Sover hemma hos päronen för jag orkar ine fira min födelsedagsnatt i ett ofullständigt rum i en säng utan ben och bäddmadrass. Söndag kväll börjar jag nysa.

Måndag. Vaknar efter en 9-timmars sömn. ÄNTLIGEN! Går upp och snyter mig. Det ska fan till att bli förkyld nu tänker jag. Spenderar hela dagen i soffan. Går hem vid 17-isch... Hamnar i ett smågräl med 3 för att jag ycker att han är envis och snål och han tycker att jag ber om för mycket med så kort varsel. Jag surar ett tag. Näsan rinner. Arrangörsmöte på kvällen. Mycket att planera på mycket kort tid. Men det känns ändå som om vi har koll på läget. Pratar lite skit om en sur man som inte vet hur man ska bete sig alla gånger och jag går upp till mig.

 Bakar kladdkaka, fastän jag inte mår speciellt bra. Går och lägger mig och sover hysteriskt dåligt. Efter en och en halv timmes sömn är det dags för...

...Tisdag. Sista dagen på jobbet. Säger hejdå till alla. Många kramar, många löften. Fick nästan Tufs att börja gråta, fast det skulle han aldrig någonsin erkänna. Kommer hem tidigt. På stan ser jag Rikard. Jag gömmer mig bakom en bil. Inte ett stolt ögonblick i mitt liv, men antagligen ett ganska komiskt sådant. För alla andra. Krockar med Elle vid universitetet. Följer med henne. Sätter oss någonstans och tar en isté. Träffar ett par pojkar vi känner. De slår sig ner. Jag går för att äta middag med Berg. Känner mig förkyld. Vi går och fixar maten, hyr en film och köper godis. Jag sätter mig ner i Bergs säng och märker att jag fryser. Tittar över på Berg som sitter i T-shirt och jeans och inte verkar vara kall alls. Jag bunkrar på med tröjor och filtar och täcken. Berg känner mig på panna och meddelar att jag nog har feber. Jag går hem efter filmen. Lite yr och frusen. Kommer hem, går och lägger mig. Pratar med Joe på msn. Deckar nästan i mitten av vårt samtal. Blir tvungen att klippa av och avsluta för att jag inte riktigt kan fokuser på någonting. Måste sova. Sätter på en disneyfilm. Somnar av och till hela natten. Varvar köld med svett. Springer upp på toa och kräks etc. etc.

Onsdag. Vaknar med en hals som är så svullen att jag knappt kan andas genom den. Arrangörsmöte. Jag får sympatier. Såger att jag kan jobba hemmifrån med listor och telefonsamtal men inte springa med ut på stan och fixa ärenden. De förstår. Jag går hem. Tar fram pappersarbetet, och sätter mig och bloggar...

Det är så typsikt mig att bli sjuk när det inte passar. Precis innan föreställningar och premiärer, vem är sjukast? jag. Innan stora fester, vem får finnen i pannan? jag, trots att jag aldrig annars haft en finne i mitt liv. det spelar ingen som helst roll. När man har mycket jobb att göra, vem deckar i feber och influensa? jag. tydligen. fuckfuckfuck.
jaja, vi tar denna dagen till vila så är det säkert bättre imorgon.

Mitt samtal med Joe igår var roligt fast min koncentrationsförmåga inte riktigt ville vara med.
Var på mitt gamla jobb i förra veckan för att hämta mina sista grejer. Dansskorna bl a. Träffade min gamla chef igen. En riktig Showbusiness-kvinna. Sitter på sitt kontor med fötterna på bordet. Ger min en klapp i rumpan och utropar "Helvete också att Du ska iväg då. Vi som hade hoppats på att ha dig med oss hela hösten i ensemblen". Too little too late...
Jag ska börja dansa igen när jag flyttat. Med Joe. Därför var det så extremt skönt att få tillbaka mina danssneakers. Jag har saknat det. Att ta koreogrefier. Att göra som man blir tillsagd. Att dansa..

Soon... soon...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0