oh danny boy part 2

igår hade vi middag med våra irländska kompisar. Shane och Fiona. (Det är så skönt att vara här och slippa alla fåniga koder och blah... hähä) Shane är en av de roligaste människorna jag träffat. Bablar hela tiden, svär som en pirat och så är han ju en rödhårig irländare och stereotyper är det bästa som finns. Vi käkade en god middag, drack massa vin och öl och när de gick hem ropade Shane Next time, it's my house okey? It'll be fucking grand! My treat, see ya than!

Det känns fortfarande overkliget att jag är här för att stanna ett tag. än så länge känns det fortfarande som en semester. Jag har inte packat upp väska helt än för jag tänker nog någonstans att jag snart kommer åka hem till sverige igen. Det kommer nog svida på söndag när jag har söndagsmiddag någon annanstans än hemma hos mamma och pappa. Men jag är inte ledsen. Jag har roligt. Riktigt kul för första gången på länge. Eller det är inte riktigt sant, jag har haft roligt min sista stund i Sverige också, men detta är... intressant-roligt. Spännande-roligt. Det är kul helt enkelt.

Idag är det ganska dåligt väder. Tjejerna i huset är rastlösa. Vi ska snart gå in till stan och skriva ut våra CVn och söka lite jobb. Jag har ingen brådska. Jag har lite pengar nu och det är skönt att vara ledig och bekanta sig med staden och landet. Allt är så annorlunda från min lilla hemstad. Fransyskan sitter bredvid mig och sjunger till S iPod som spelar Andrew Lloyd Webber låtar. Det är ett fin hem vi har. Fint hus, fina människor i det. Det är hemtrevligt. Det är inte ett temporärt hem liksom. Man bor här för att BO. Det är inget tillfälligt. Det är ett hem. Jag har ett stort fint rum med dubbelsäng och öppen spis. Det har alla andra också. Vardagsrummet är mysigt och köket är stort och perfekt för "kökshäng". Jag längtar tills kompisar från sverige börjar komma och hälsa på. Jag saknar dem, men det är bra här. So far so good. Nu ska vi gå ut och vara snygga på stan. För det är vi. I jämförelse är vi freaking bombnedslag.

ps. Jag hade ett "moment" med en kille precis utanför vårt hus igår. Han var skitsöt. Jag sprang upp till e och berättade att jag sett en söt kille. hon sa att hon misstänker att det bor ett helt gäng killar några hus längre bort. Ungefär som vi. Jag börjar redan planera en grennfest.

ps2. vi har en senil granne. Varenda gång vi är ute kommer hon ut och frågar vilken dag det är.

Kommentarer
Postat av: Miriam

du! nu vill jag ha lite updates, skicka ett mail på fejjan eller ngt för min vanliga mail är lite konstig. svara på följande frågor: hur har du det? hur mår du? trivs ni i nya huset? hur går det med jobb? vilka ställen har ni varit ute på? och hur har de andra det? vet inte om jag kan smsa eller om du kan smsa det är något fel där. eller ring om du kan! hälsa klabbet från mig! puss och kram!

2008-09-29 @ 10:06:59
URL: http://ingridmiriam.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0