The way I stay breathing..



Mycket dans nu. I mitt huvud. Vad jag längtar.

Joe ringde idag. Sprudlande glad.Jag blir så lycklig när hon ringer. Även om det kanske inte märks, för det är mest hon som pratar, men snart ska vi samtala öga mot öga. Och läge, Joe. Lova.

Nu borde jag sova. BIG dag imorgon. BIG. HUGE. Därför borde jag sova. Upp i ottan imorgon, duscha, raka benen. Svågerskan kommer nio. Rullar upp mitt allt för långa och vildvuxna hår i papiljotter, jag sätter upp hennes i den överrenskomna Audrey Hepburn-frillan. Jobbajobbajobba. Springa ärenden, fixafixafixa.
Det är mycket, men fan vad jag älskar tempot. Att jobba för något, mot något. Att se hur saker sakta men säkert byggs upp och känna almänhetens pepp på det färdiga resultatet. Höga krav, mycket press. Jag är van.
Om jag inte hade andra passioner som slog högre kanske jag skulle satsa på en karriär som festfixare. Gud vet att jag kan det vid detta laget. En festfixare för någon rik människa så att budgeten inte är något problem. Den går inte att spräng. Så jag kan löpa fullt ut. Härligt!
Nej, morgondagen kommer bli hektisk på många sätt. Extremt mycket att göra och bara sju timmar på oss innan allt ska vara klart (inklusive oss själva. Vi ska också vara klara) och vi ska vara redo att ta emot. Weeeii! Jag är nervös, men förväntansfull. Dessutom känns det som att vi gör ett jävla bra jobb, vi tjejer. Fan vad vi sliter. Sjuka, trötta och skabbiga i våra alltför använda mjukis och jobbkläder. Men skitsamma. The glory will be ours. Imorgon kväll. Då satan i gatan blir det plattan i mattan!

Förresten hatar jag de jävla idiothelvetena som stått utanför mitt fönster och sjungit studentsången tvåstämmigt i tio frktansvärda minuter. de är inte nyktra, det låter inte bra och jag är INTE imponerad.

...och nu går de över till seven nation army. och har fått med sog någon som trummar på något plåtigt. kanske en bil. jag hatar dem alla innerligt.

puss och godnatt

a.

Kommentarer
Postat av: nora

....och jag är avis på dig som ska till irland! fatta kul med ett nytt land. jag funderar på att flytta till england så småningom. och det var jättefint att se dig också, och jag var också grymt bakfull så no worries. lycka till med festfixandet, jag vet också att du kommer göra ett grymt jobb! puss

2008-09-12 @ 11:03:39
URL: http://kanskeenhund.blogg.se/
Postat av: Miriam

DU! försök sova till ronjarövardotterrövarsången.. den där baaadom baadom badadabom. Den sjöng som utanför sthlms nation här i uppsala hela natten, inte roligt.

2008-09-12 @ 12:46:01
URL: http://ingridmiriam.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0