Cat on a hot tin roof

I förrgår natt drömde jag att jag köpte en katt till min nya lägenhet jag flyttat in i. Den var svart och hade guldiga ögon. Detta förbryllade mig en del. Jag gillar inte katter. Eller jag står egetligen fast vid det jag alltid sagt; "Jag har inget speciellt emot katter, men katter gillar inte mig.". Jag är en hundmänniska. Uppvuxen med hund, min mamma är uppvuxen med hundar. Det är lite mer min grej. Hundar är lätta. Jag kan läsa av dem, och vi kan umgås. Jag och hunden. Katter... not so much, så det faktum att jag i drömmen var lycklig, huslig och kattägare, nej det stämde inte riktigt in. Så jag gör som jag alltid gör när jag är förvirrad eller ovetande. Jag GOOGLAR det. Helt fantastiskt. Detta kommer alltså upp när jag söker på drömtydning och slår upp nyckelorden:

KATT: Katten anses symbolisera falskhet men också huslig lycka.
SVART: Hotande fara

Ah!


Kommentarer
Postat av: evelina

trist läge...

2009-01-28 @ 23:04:53
URL: http://evelinasego.blogg.se/
Postat av: elle

kan du sluta tolka drömmar din pastej? :P

2009-01-29 @ 01:58:13
Postat av: btw

guldiga ögon betyder att den inte vill äta dig.

jag saknar fortfarande edward.

2009-01-29 @ 01:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0