I've shivers down my spine. And it feels divine..



En huslig dag. Städning, tvätt av fönster och speglar. Ner med julpyntet. Blev lite sentimental när jag tänkte på kvällen då allt åkte upp. Men precis som allt annat blir det till ännu ett fint minne som det är dags att lägga bakom sig. Det blir en ny årstid. En ny årstid med nya tag, friska viljor och en nyfunnen motivation och inspiration. Våren är på väg. Man kan inte se det riktigt än. Det är fortfarande kallt och grått ute. Det är fortfarande mörkt på eftermiddagarna och det blåser och det luktar fortfarande januari. Men någonstans där bakom kan man ana att solen väntar. Det glöder, precis som det gör inne i mitt bröst. Någonting längtar och drar. Spänner och stretar och jag kan inte riktigt placera det. När jag började känna denna märkliga sensation inne i mig blev jag plötsligt rädd. Att det var min rastlöshet, min längtan bort och min reslusta som lite olägligt gjorde sig hörd. Jag låg vaken och tänkte. Oroade mig.

 Sen bestämde jag mig för att det inte spelar någon roll. Snart drar jag turnén vidare. Jag börjar dra lite löst i mina planer. Jag vill inte dela med mig av mina riktiga planer än. De är bara mina ett litet tag till. Tills jag har beräknat, bokat och bestämt. Tills dess är det jag, drömmarna och planerna. Och snart kommer våren och gör allt så mycket verkligare och lättare genomfört.
För var dag som går finner jag lite mer inre styrka och en insikt som växer. En insikt som säger mig att mycket lite står i vägen för mig. För att jag ska få det jag vill ha, och står något ivägen, är det inte så svårt att flytta på.

I'm not denying
I'm frightened as much as you
Though I'm barely touching you
I've shivers down my spine
And it feels divine


Jag ska drömma lite till. Jag ska planera lite till, och sen ska jag ställe in siktet. Akta Dig när jag bestämt mig för Dig. Då har Du mycket lite att försvara Dig med. Snart kommer jag.

Kommentarer
Postat av: nora

jaa det låter jättefint, det är väl ganska billigt att flyga till dublin? ska kolla upp det :) kraam

2009-01-16 @ 09:30:32
URL: http://kanskeenhund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0