supermassive



Fransyskan blev orolig igår. Hon kom in till mig med ett par halstabletter i handen. Klappade mig på huvudet och sa med en dämpad röst I don’t know what else to do. Jag sa att hon inte skulle oroa sig. Att det låter värre än vad det är.
But you don’t eat…
What? Of course I do
Last time you ate something was thirsday night, and you only had a sandwich.
Really?
Really.
That's not so bad... today is...
It's sunday, Ace. Sunday night. Please try to eat.
Och det gjorde jag. Jag försökte, men det gick inte speciellt bra.
De mörka ringarna under ögonen börjar kännas permanenta och mitt hår behöver verkligen fixas. Tillsammans med resten av mig, märkte jag idag när jag gick upp och tittade i en spegel för första gången sedan i fredags. Ah...

Jag läste ut den fjärde boken igår. Böckerna som pinsamt nog gjorde mig beroende efter två sidor. Elle varnade mig, men som vanligt lyssnade jag inte speciellt mycket. Fjärde och sista boken avslutades i alla fall igår och nu saknar jag dem. Hade jag inte haft någon som helst självdiciplin hade jag kanske börjat läsa om dem. Eller, det har nog inte någonting med självdiciplinen att göra. Det handlar nog mer om att om jag läser dem igen, kommer jag spendera fyra dagar till i sängen utan motivation till att gå upp. Utan aptit, utan ork. Utan allt det där. Och skulle folk få veta att jag sträckläst böckerna två gånger... well... då hade jag någ fått ta livet av min so called kulturella, intellektuella och litterära personlighet som jag alltid varit övertygad funnits där och börja kalla mig kommersiell fjortis på heltid.

Det kommer inte att hända.

Men jag borde verkligen försöka äta.

Kommentarer
Postat av: L

Det är hemskt jobbigt att inte ha tid att läsa ska du veta, jag försökte rymma från en förfest i fredags för att kunna få läsa men jag insåg att det inte var ett hälsosamt beteende. jag är fortfarande i tredje boken :(

2009-01-12 @ 19:29:33
Postat av: Fanny

hörredu, skärpning! man kan äta och läsa samtidigt med lite träning, och du måste ju ta hand om dej!

vad äre för böcker förresten? puss

2009-01-13 @ 01:59:10
URL: http://fanny.blogsome.com
Postat av: Miriam

åh asse är du sjuk? ta hand om dig och krya på dig och kom till sverige snart! pusspuss.

2009-01-13 @ 09:29:56
URL: http://ingridmiriam.blogspot.com
Postat av: L

sjuk och sjuk... har man blivit biten av en vampyr så har man.

2009-01-13 @ 12:30:30
Postat av: nora

är det twilight? (läser jag) eller... gossip girl? astrid, beräääättaaa. och krya på dig, du måste ju äta flicka lilla! stor kram

2009-01-14 @ 08:14:47
URL: http://kanskeenhund.blogg.se/
Postat av: eve

2009-01-14 @ 14:06:37
URL: http://eve
Postat av: eve

min data är cp.. men iallafall är det twilight du läst?? maj gadd alltså tråkigaste boken jag nånsin försökt läsa. brukar faktiskt läsa ut böcker men inte den! oho så kul. och du du får bli frisk nu snart för jag vill minsann inte ha några bacillusker när jag kommer! KRYA DIG!

2009-01-14 @ 14:12:49
URL: http://evelinasego.blogg.se/
Postat av: a.

haha. tack vad ni är fina. och roliga. jag är mycket bättre nu. har börjat åta och allt, men igår kom fransyskan hem med feber...



och ja... det är twilight. sämre film får man dock leta efter..

2009-01-14 @ 15:05:53
URL: http://sheshep.blogg.se/
Postat av: nora

neej jag älskar böckerna, tycker dom är underbara. jacob och edward och bella. och ja, robert pattinson är ju inte heller fy skam. och jag vill veta dina planer. och jag vill hälsa på i dublin. åh åh åh, mycket känslor här haha. kraam

2009-01-15 @ 21:23:09
URL: http://kanskeenhund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0