LÖSS

Okej. En liten korregering och ett erkännande från min sida.
Det regnade hela dagen igår. Jag menar verkligen HELA dagen. Mest natten kanske. Okej; det regnade hela, hela jävla kvällen och natten. Hela natten. Ett tag duggade det lite bara, men det kan knappast kallas uppehåll. Det spöregnade heeeeela natten. och kvällen. So there. Därför vaknade jag i morse med känslan av att det fortfarande regnade. När jag skrev föregående blogginlägg hade jag inte hoppat ur min pyjamas, inte tittat ut genom fönstrena i köket ordentligt när jag åt mina flingor. Inte dragit upp persiennerna i vardagsrummet när jag satte mig ner vid datorn. Jag var helt övertygad om att det regnade. Jag och E gick för att träffa Joe. Öppnade dörren, satte på oss solglasögonen och promenerade i sakta mak in till stan. Alltså. Det regnade verkligen inte. Det var strålande sol. Höstkyligt och vackert. Så ja, förlåt, men jag kanske ljög i föregående inlägg. Inte medvetet, men ändå...

Den sena lunchen med Joe var fin. Långa samtal och det faktum att vi satt på en uteservering på en liten lugn sidogata mitt inne i stan försämrade inte saken. Det var kyligt, men det var fint. Vi pratade länge. Om förhållande, framtiden, ålderdom, resor, pengar, ångest (den stod nog mest jag för) och försökte peppa varandra allt vi kunde. Vid halv sex tog jag och E bussen till norra sidan. Handlade mat och gick hem. Pratade och skrattade i affären. Skojbråkade på vår hittepåskånska, gruffade över priserna och bar våra varor under stånk och stön (det stod nog jag mest för även denna gång.) hem till Shandon C. Vi åt en sen middag. Mamma ringde. Vi pratade om allt möjligt. Det var fint att känna att jag saknade henne och familjen, men inte så att det håller mig vaken om nätterna. Det är nog inte vardag för mig än här borta. Snart kommer väl även den, men för min del får den gärna dröja. 
Jag, E och fransyskan såg på This is England . Fransyskan gick och la sig och jag och E sitter nu i soffa respektive fåtölj. Tystnad. Skönt. Mina händer är kalla. Brasan har slocknat och jag gör mig redo för sängen, mentalt. Imorgon ska jag köa hela dagen. Det hade jag helst sluppit.


Kommentarer
Postat av: JOANNA

this is england! bästa filmen nånsin. vet du att det tog mig tills jag gick in på din sida andra gången för att upptäcka att det var jag själv på bild! trodde det var en fransk hipopare typ

2008-10-06 @ 08:24:44
Postat av: nora

åhh du är så fin. jag vill vill till irland men inte är jag rik heller. alltid dessa pengar som ska ställa till för en. dumt dumt. puss!

2008-10-06 @ 21:54:55
URL: http://kanskeenhund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0